Werkavonden "reclamefoto" 6 en 13/12/22

Data: 6/12/22 en 13/12/22

Doel:  samenwerken, creatieve ideeën samen uitwerken, luisteren naar elkaar, stelen met de ogen en oren van elkaar hoe iets te doen qua licht, opstelling, techniek, creativiteit…

Rode draad: Het maken van een “reclame” foto of gelijkaardig en dat mag zeer breed geïnterpreteerd worden.
Hierin is geen restrictie en mag dus bv. ook: een kerstkaart, frontpagina van maandblad, reclame voor stekkendoosje tot kleding, uitnodiging voor tentoonstelling, korte strip, cartoon, …
Heb je meerdere ideetje mag je er zelfs ook meer dan 1 per groep maken.
Het mag maar moet zelfs niet “serieus” zijn, dus ook grappige, zotte, satirische ideetjes kunnen.

  • Dinsdag 6/12 worden de één of meerdere foto’s genomen.
  • Dinsdag 13/12 worden de aanpassingen softwarematig gedaan om tot een reclamefoto, wenskaart, uitnodiging, enz te komen.
    Het laatste half uur van 13/12 worden dan de resultaten aan elkaar getoond

Hoe: We gaan werken in kleine groepjes van 3 à 4 man of vrouw. Deze groepjes zijn best zo verscheiden mogelijk qua kennis en ervaring. Ze worden samengesteld uit de poule van personen die zich opgegeven hebben.

Timing:

  • 28/11 Opgeven of je al dan niet meedoet. Zeker ook als je denkt “daar ken ik niets van” -> het hoofddoel is om van elkaar te leren en iets nieuws op te steken.
    doorgeven of je al dan niet meedoet aan ict@cineklubrumst.be
  • 29/11 Groepjes worden samengesteld en doorgegeven
  • 30/11 – 5/12 elk groepje spreekt onderling af wat ze gaan doen, welk materiaal ze gaan nodig hebben en indien nodig vragen of bepaald materiaal van de club of van een ander lid kan gebruikt worden.
  • 6/12 Het maken van de foto of foto’s die gebruikt gaan worden. Ook dat mag breed geïnterpreteerd worden. Wil je met je groepje naar een kerstmarkt gaan om daar “de” foto te nemen ook dat kan.
  • 13/12 De foto wordt bewerkt tot het gewenste resultaat met tekst ed.
    hier zal een beetje het probleem zijn om voldoende computers/ laptops te hebben. Liefst 1 per groep met de nodige software op. We gaan dit later nog bekijken hoe we dat gaan oplossen, hiervoor zijn heel wat mogelijke oplossingen dus dat komt wel goed.
  • Het laatste half uur op 13/12 worden de verschillende resultaten aan elkaar voorgesteld.

Denk ook tijdens de opnames om beelden te maken van “Behind The Scenes” om anderen achteraf te kunnen tonen hoe het resultaat tot stand gekomen is.

Samen maken we er iets gezelligs van en vooral… FUN.

error: Inhoud is beveiligd!